Zabljak  #Montenegró
2021. szeptember 09. írta: KittiAdventures

Zabljak #Montenegró

A város a balkán legmagasabban fekvő városa a maga 1456 méteres tengerszint feletti magasságával.

Idén két szállást foglaltunk, a másodikon négy napot töltöttünk. Zabljak kis városában volt a szobánk, mely a Durmitor lábánál helyezkedik el. Nyáron népszerű a kirándulni, túrázni vágyók körében, télen pedig maga a síparadicsom. A téli időszakban leeső hótakaró, akár fél évig is megmaradhat a magas hegycsúcsok között. Nyáron, a Tara folyó kiváló vadvízi evezési lehetőséget nyújt. Rengeteg helyen találhatunk kiindulópontokat, és már indulhatunk is, miután befizettük a túrát. Az egyik kedvenc mondatunk az volt, mikor ide megérkeztünk, hogy vigyázzunk a kígyókkal, ha túrázni megyünk. :D Ugyanis, a gazdag élővilágot néhány kígyófajta is bővíti, és némelyikük veszélyes. Érdemes a kijelölt túraútvonalakon maradni. (Már, ha sikerül. :D )

Rengeteg hangulatos kis étterem található itt, valamint mindenhol belebotlunk különböző Zipline lehetőségekbe. A bátrak a gyorsaságban és magasságban, hosszban is válogathatnak.

Elfoglaltuk a kis szobánkat, bepakoltunk, lepihentünk és elindultunk felfedezni a kis várost. Néhány perc sétára volt a belvárostól a szállásunk, így mindent elértünk gyalog, amit csak szerettünk volna. Felfedeztünk egy szuper kis pékséget, ahol a néni beszélt angolul, így mindent megtudtunk kérdezni, mindenről elmondta milyen pékáru és nagyon kedves volt. Befizettük itt is az idegenforgalmi adót és már minden el is volt intézve.

A boltban rákaptunk egy helyi jégkrémre, amit minden estére beiktattunk, és csendben sétálgatva elfogyasztottuk a város hangulatát átélve közben.

A városka egyébként egy nagyon hangulatos kis város. Napközben alig van élet, éjszaka viszont itt is beindulnak az emberek. Minden étteremben ülnek, a kávézók tele. Pezseg az élet, szó szerint.

Mi is bent vacsoráztunk. Brutál finom pizzát.

A városkáról az interneten számos fotót találhatunk. És, hogy miért jöttünk épp ide megszállni? Az a következő bejegyzésekből kiderül. Hiszen másnap reggel, mikor szép felhős napra ébredtünk, elindultunk, Európa egyik utolsó esőerdőjébe, mely szintén itt található.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.