Hello snorkel! Strandkalandok!  #Montenegró
2021. szeptember 06. írta: KittiAdventures

Hello snorkel! Strandkalandok! #Montenegró

img_20190813_175445.jpg

Az egyik legeslegalapabb információ: imádom a vizet, főleg a tengert. Ezért is élvezem annyira, ha a tengernél nyaralunk.

Idén egy snorkel maszkkal felvértezve vágtam neki a nagy kalandnak. Azért csak egy maszkom volt, mert én vagyok kettőnk közül a nagy vízalatti sellő vagy bálna, vagy víziszörny. :D Kinek melyik a szimpatikusabb.

Igazából, még sosem snorkeleztem, vagy búvárkodtam vagy bármi. A snorkel a könnyűbúvárkodást takarja. Pipával, mely ha víz alá kerül egy kis golyó segítségével eldugul és nem engedi be a vizet. A maszk pedig csillagos ötösre teljesített! Sosem párásodott be, nem ázott be és iszonyat kényelmes volt. Valamint bónusz pontot jelentett, hogy életem legizgalmasabb élményeit kaptam a segítségével!

Nos, mivel ott volt a maszk és a már említett Kalardovo strand Tivat mellett, nem alkalmas a búvárkodásra, felkerekedtünk és az internet segítségével több helyet is kerestünk. Az első, ami nagyon megtetszett és életem legjobb strandolása volt, az az RT Veslo nevű strand. Egy kemping területén található, 5 euróért parkolhatott bent az autó, így legalább védve volt és irány a strand.

1628656603818.jpg

1628656561119.jpg

Sziklás parti rész. A víz legalább 3 méter mély, tehát sehol sem ér le a lábunk, de annyira gyönyörűen tiszta, hogy teljesen lelátni az aljáig. Ez volt az első olyan nyíltvizi strandolásom, ahol sehol nem ért le a lábam. Féltem tőle, hogy majd hamar elfáradok, de a már több mint egy hónapos mindennapos jóga és biciklizés megtették a hatásukat, és két órán keresztül bent úszkáltam és élveztem. Annyira vitt az adrenalin, és az élmény, amit ott kaptam és átéltem, hogy fel sem tűnt, hogy telik az idő! A természet maga a csoda!

Rengeteg hallal úsztam végig, és különböző növényeket láttam! Többet azok közül is, melyekkel az Aquarium Bokán találkozhattunk az üveg mögött.

A következő strandot két évvel ezelőtt is meglátogattuk már. Ismét az esti órákban tértünk be ide is. Ilyenkor már ingyenes a parkolás és szinte senki nincs a strandon. Még mindig nem szeretjük a tömeget, és nyugisabb, mikor nem kell senkit kerülgetni sem a vízben, sem a parton. Most is, míg mindenki már kifelé sétált és hazafelé tartott, addig mi befelé. Mert miért ne? :D Néhányan voltak csak rajtunk kívül, akik hasonlóképpen gondolkodtak. Ahogy sötétedett, még a lámpákat is felkapcsolták a parton és különösen hangulatos volt.

img_20190813_191009.jpg

A strand két oldala itt is sziklás, úgyhogy jöhetett a snorkel. Itt sok-sok rákkal találkoztam, rengeteg tengeri sünnel és aprócska halakkal, valamint az egyik sziklán egy furcsa lényre bukkantam. Sosem láttam még ilyet és mikor megmutattam a páromnak, ő sem tudta mi lehet. Aztán hazafelé, miközben a dugóban álltunk, nem hagyott nyugodni a dolog és addig addig keresgéltem, míg megtaláltam mi lehet ez a rejtélyes kis lény. Nem más volt, mint egy Tűzféreg! Nagyon szép volt, színes, feltűnő, de amilyen szép, olyan veszélyes is.

Sajnos nincs olyan eszközöm amivel megtudtam volna őt örökíteni, vagy bármit a víz alatt, de ha rákeresünk megcsodálhatjuk. (Jövőre már tenger alatt is tudok majd készíteni felvételt és bízom benne, hogy ismét találkozom majd valami kis lénnyel, és rengeteg hallal, akiket megörökíthetek majd! Már beszerzés alatt van a szerkentyű! És már alig várom! :D )

Ezek után a Plavi Horizontira jártunk strandolni, majd felfedeztük nem messze innen az Oblitano nevű placcot, ahol estére már csak mi úszkáltunk a vízben. Itt is nagyon gazdag élővilágba botlottam. Tele tengerisünökkel, még több hallal, mint eddig bármelyik partszakaszon és itt is belebotlottam egy Tűzféregbe.

Általában a sziklák fölé úsztam és onnan figyeltem mozdulatlanul őket. Az egyik legmegkapóbb pillanat az volt, mikor egy egész halraj úszott körém és együtt haladtunk előre. Hihetetlen élmény!

Aki teheti, és aki szereti a vizet és nem csak a parton napozni, hanem aktívan felfedezni a környezetet, annak ajánlom a snorkel kipróbálását! :D

A strandokon lehet bérelni napágyat, napernyővel, de mi mindig a kis plédünket vittük, vagy még azt sem. A bérlés fizetős, strandonként eltérő árak vannak. Mindenhol találunk büféket, öltözőket. A strandok pedig teljesen ingyenesen használhatóak ezen kívül. Sehol sincs strandbelépő. Legalább is mi még sehol sem találkoztunk olyan hellyel.

A következő alkalommal pedig biztosan visszatérünk ezekre a strandokra, és keresünk még helyeket, ahol nem jártunk!

img_20210816_195950.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kittisadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr1616681282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása