Budva #Montenegró
2021. szeptember 29. írta: KittiAdventures

Budva az egyik legnyüzsgőbb város Montenegróban. Legalább is, mikor mi ott jártunk, akkor biztosan az volt.

Érdemes ide is reggel érkezni, mert hamar megtelnek a parkolóhelyek és az embernek úgy kell levadásznia egyet, már ha sikerül. A város a montenegrói turizmus csúcsa. Ezért is találkozhatunk egész nyáron nagyon sok emberrel. Budvát gyönyörű tengerparti szakaszok határolják és egy kis félszigeten fekvő óvárosi rész.

Mi mikor megérkeztünk, rögtön feltűnt a rengeteg autó és az hatalmas tömeg, mindenhol. Mi nem szeretjük az ekkora nyüzsgést, így azt éreztük, hogy Budvát egyszer látni kell, de nem biztos, hogy újra visszajövünk ebbe a városba kirándulni.

Majd’ egy órán keresztül vadásztuk a parkolót. Azt hittük, hogy már nem is lelünk egyet, ami még nincs is több órányi sétára az óvárostól, aztán végül pont felszabadult egy hely, gyorsan lecsaptunk rá.

Itt történt egy vicces kis jelenet. :D Épp bekanyarodott mögöttünk egy magyar autós, és odajött megkérdezni, angolul, hogy maradunk-e a helyünkön. Magyarul válaszoltunk, mert láttuk, hogy magyarok. Először nem értette mi történik, újra megkérdezte angolul, majd ismét magyarul válaszoltunk. Ekkor már leesett neki a válasz nyelvének mivolta és együtt hangosan nevettünk egy jót. :D

Ezek után lezártuk az autót, táskákat a hátunkra és irány az óváros. Egy laza 20 perces sétával elértük a célunkat. Közben nézelődtünk, élveztük a tengeri szellőt és kicsit felmértük a környéket.

Az óvárost elérve, ismét sok emberbe botlottunk. Ami pedig számomra kicsit rontotta a hangulatot, az a minden ablak alatt lévő klímák külső egysége. Tudom, nyár van, forróság van, de ez kicsit hangulatromboló volt, mert minden tele volt ezekkel az eszközökkel. Ám ennek ellenére is egy fantasztikusan jót sétáltunk és megnéztük az épületeket.

Eleve nagyon imádom az óvárosokat, és ez a hely is maga a csoda a maga nemében, mindamellett, hogy nyaranta rengeteg előadás, rendezvények, koncertek találhatóak itt. Mikor itt kirándultunk is épp épült egy színpad.

A városban találhatunk számtalan ajándékboltot, szuper éttermeket, fantasztikus tengerpartokat és számos különböző lehetőséget rejt még magában, annak aki kedveli az ilyen pörgős, nyüzsgő nyaralást. Szóval bátran ajánlom azoknak, akik erre vágynak. :D A tengeren és a szárazföldön is pezseg az élet, szinte egész évben.

Mi már most olyanok vagyunk, mint a nyugdíjasok, akik a nyugalomra vágynak és kevés emberre. :D Ezért választunk mindig olyan szállást, ami nyugisabb helyen van.

Innen átautóztunk, hogy fentről megcsodáljuk Sveti Stefant. Közigazgatásilag Budvához tartozó kis falu, melynek régi falurészre egy kis szigeten található, melyet összekötöttek a parttal és az újonnan épült falurésszel. A szigetrészen található házakat apartmanokká alakították, és a mai napig hotelszigetként működik, mely igen népszerű a hírességek körében is.

Majd elindultunk innen hazafelé. Ekkor pislogtunk hatalmasakat, mert a szemből érkező autók sora, egészen Budvától, szinte csak állt. Akkora torlódás volt, hogy a Tivati reptérnél található körforgalomban is csak araszoltak a Budva felé tartó autósok. Szerencsére mi, oda-vissza megúsztuk a dugót délelőtt, pedig megcsúsztunk mi is az indulással, és a hazafelé indulást is sikerült jól időzítenünk. Szóval, mindenképpen azt javaslom, hogy Budvába reggel induljon el, aki megszeretné nézni, és akkor még nagyobb esélye lesz parkolót lelni, valamint elkerülni a dugókat.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.