Herceg Novi és Igalo, avagy bejártuk a Kotori öbölt #Montenegró
2021. augusztus 31. írta: KittiAdventures

Perast után az utunk tovább folytatódott. Körbeautóztuk az öbölt és megérkeztünk Herceg Noviba. Az utazás után, ami még biztosabbá vált: A Kotori öböl, egyszerűen gyönyörű!

Elég nagy volt a forgalom, így kicsit lassabban értünk a célunkhoz, mint számítottunk rá, de amilyen mázlink volt, rögtön találtunk egy parkolót, ráadásul olyan jó helyen, hogy csak 5 percet kellett sétálnunk és máris az óvárosban találtuk magunkat.

Körbesétáltuk az egészet. Az erődbe 2 euró volt egy főnek a belépő. Nem nagy maga az épület, de megéri a látványért és a hangulatáért.

Hihetetlen forróság lett közben. Számtalan helyen látni a strandolókat a part mentén és mivel mi most nem fürdőzni jöttünk, de jólesik egy kis hűsítés, a téren megittunk egy finom jegeskávét.

Herceg Novi népszerű turista célpont. Nagyon pezsgő az élet itt, és aki szereti a pörgős helyeket, azoknak kifejezetten ajánlom, csak úgy, mint Budvát.

Miután lehűltünk kicsit, átautóztunk Igaloba, és a tengerparton ebédeltünk. Igalo is nagyon keresett célpont az idelátogatók számára. Rengeteg emberbe botlottunk mindenhol. Amiről pedig híres ez a kisváros, az az iszap, mely gyógyhatású.

Tele ettük magunkat! Itt sem fizettünk 30 eurót sem. Nagyon finom, friss az étel, mindenhol, ahová az ember beül. Legalább is, mi még csak ezt tapasztaltuk. Tele hassal, már kissé fáradtan, elindultunk Tivatba, a szállásunkra.

Felmerült a kérdés: Menjünk komppal? Menjünk komppal!

Az öböl két közel eső pontját összekötötték kompjáratokkal, melynek segítségével nem kell körbeautóznunk az egészet, és gyorsan átérünk egyik pontról a másikra. Nagyon sűrűn indulnak a kompok, mert iszonyat sokan veszik igénybe a szolgáltatást. Beálltunk a sorba autóval, közben pedig kipattantam a kocsiból és elindultam a jegyváltó bódé felé. 4,5 euró volt az autónak a komp jegy. Külön a személyeknek ilyenkor nem kell jegyet vásárolniuk. Megvettem a jegyet mire sorra kerültünk és már mutatták is, hova álljunk az autóval. Életünkben először kompoztunk, de fantasztikus élmény volt! Még akkor is, ha csak 10 percig tartott. Innen pedig már csak pár perc autókázás Tivatig és várt a pihenő.

Jól behűtött dinnye és szőlő társaságában zártuk a napot! Megint jókat ettünk, jókat kirándultunk és gyönyörű helyeket láttunk. Montenegróban minden perc egy ajándék. �

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.