Perast, egy aprócska gyöngyszem  #Montenegró
2021. augusztus 30. írta: KittiAdventures

Perast, egy aprócska gyöngyszem #Montenegró

Két évvel ezelőtt, beleszerettem Perastba. Hihetetlen pici, hiszen maximum 2 utcából áll az egész, de inkább 1 és fél, vagy 1. Közvetlen a vízpart mellett sétálhatunk végig, és a tiszta vízben megcsodálhatjuk a békésen úszkáló halakat, valamint a gyönyörű növényzetet és a köveket. A strandokon már reggeltől hűsölni vágyó strandolókat láthatunk, valamint sokan könnyűbúvárkodnak is.

Ez a kis település elvarázsolja az odalátogatókat. Az egyik legszebb pontja a Kotori öbölnek. Perastba autóval, csak a helyi lakosok hajthatnak be, mert az egész hely óvárosnak minősül. A két végén sorompó állítja meg az embereket. A szállodák lakói is a településen kívül parkolnak és kis golfkocsikkal viszik őket a szállásra.

Érdemes korán idelátogatni, a reggeli órákban, mert akad néhány turistáknak fenntartott parkolóhely is, de nagyon hamar elfogynak és úgy kell vadászni egy-egy parkolót, mint a sas, mikor éhes.

A part mentén számtalan lehetőséget kínálnak számunkra kisebb hajók kapitányai. Perasttal szemben ugyan is két aprócska kis sziget található. Ezekre a kis szigetekre átvisznek minket vízitaxival, ha szeretnénk. Eddig még ez a program számunkra kimaradt, de jövőre bepótoljuk!

A víz mentén több étterem is található és ha szerencsénk van, egy karnyújtásnyira a víztől fogyaszthatjuk el ebédünket, vagy reggelinket.

2019 nyarán itt ebédeltünk. Iszonyat finom pizzákat sütnek és ezért itt is pizzáztunk egyet, valamint lehűtöttük magunkat egy nagy adag jegeskávéval.

Idén pedig, megkoronázva a reggelünket, a vízpartján költöttük el reggelinket. Korán elindultunk, 8 óra körül már Perastnál voltunk, így gyorsan találtunk parkolóhelyet és lesétáltunk a már ismerős úton. Szerencsénk volt, és az asztalunk nagyon jó helyen volt. Angol reggelit ettünk. Tojás, bab,bacon, pirítós. Elmondhatatlanul finom volt ez is. Iszonyatosan jól laktunk és mindössze 12 eurót fizettünk, limonádéval és vízzel együtt. Még egy plusz jó pont, hogy nem cukrozták meg előre a limonádét, és valódi citrommal készült. Étteremben azért nem merek általában limonádét rendelni, mert mindig nagyon édesre készítik. Így külön örültem, hogy nem raktak bele előre semmit, rám bízták, hogyan szeretném inni. Az asztalon volt só, bors, cukor, kézfertőtlenítő.

Perast az a hely, ahol igazából az életemet is letudnám élni. Annyira elvarázsol a hangulata, annyira helyi, annyira nyugodt, és kellemes kis hely, hogy ha lenne pénzem már ott élnék. :D Ami biztos, hogy jövőre ismét ellátogatunk ide, ismét eszünk egy jó kis reggelit és beülünk egy vízitaxiba, hogy most megnézzük a kis szigeteket is. Valamint, ha sikerül, itt is bevetem a snorkel maszkomat a tengerben!

Perast örök, és ha valaki Montenegróba látogat, feltétlenül meg kell tapasztalnia azt a hangulatot, melyet ez a kis hely sugároz.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.