Kotor és az Aquarium boka  #Montenegró
2021. szeptember 05. írta: KittiAdventures

Kotor és az Aquarium boka #Montenegró

Kotor, az öböl keleti csücskében található, az azonos nevű járás központja. Több, mint 370 évig a Velencei Köztársaság uralma alatt állt, és a hatásuk még a mai napig meghatározza a város építészeti stílusát. A Kotori-öböl az egyik legmélyebben a szárazföldbe nyúló öblök egyike az Adriai-tengeren.

Népszerű turisztikai célpont. Az óvárosa gyönyörű, a vár rengeteg embert vonzz és maga a táj elvarázsolja az embereket. A parton sétálgatva belebotlunk egy-két úszómedencébe is, ahol ha szerencsénk van épp láthatjuk edzeni az ország vízilabdázóit, akik méltán vannak a legjobbak között.

Kotorban pezsgő éjszakai élettel találkozhatunk, így aki szereti az ilyen kikapcsolódást, az szeretni fogja Kotort éjszaka is. Tele van az óváros éttermekkel, pubokkal, kávéházakkal és még éjszakai klubbokkal is találkozhatunk. A Nyári Karnevál, vagy a Bokeljska Noc is kedvelt nyári események, ugyanis több tízezer ember látogat ilyenkor a városba.

Az óváros tényleg lenyűgöző. Ez volt az az óvárosi rész, ami engem is elvarázsolt és magával ragadott. Hihetetlen hangulatos, az épületek, és a kis utcák, az éttermekkel együtt, egyszerűen beszippantják az embert.

Imádtam itt sétálni. Csendben, figyelve az épületeket, a kis boltokat, a cicákat, akikből rengeteg van. (Állítólag félnek tőlük a homoki viperák, azért tartanak ilyen sokat. :D )

Kotor szállás tekintetében nekem már túl nyüzsgő, de egyszer sem lehet kihagyni, ha itt járunk. Kétszer voltunk, kétszer láttuk, de legközelebb is visszatérünk egy sétára. Az tutibiztos!

Valamint, most már itt található az ország egyetlen nyilvánosság számára is látogatható akváriuma, az Aquarium Boka. Az épületben található a Institute for Marine Biology of the University of Montenegro, tehát a Tengerbiológiai Egyetem. Két része van az épületnek, az egyik ez a nyilvános akvárium, a másik pedig mentőállomás a tengeri teknősök számára. 2020-ban alapították ezt az egységet.

Idén júniusban nyitotta meg kapuit a nyilvánosság felé. Az árakat és minden információt elolvashatunk angolul az oldalukon, de idén még féláras kedvezmény volt a jegyekre, így 5 euró volt egy főnek. Azt nem tudom meddig tart az akció, de a honlapjukon még mindig ez az ár szerepel. �

Nem egy óriási hely, de rengeteg érdekes élőlényt láthatunk a tengerek mélyéről. Számomra a legkiemelkedőbb a tengeri csikó volt, melyet kiskorom óta imádok és most végre élőben is láthattam. De megtekinthetünk egy repülő halat is. Engem elvarázsolt a tenger élővilága és ez a kis hely. Egyébként is imádom a tengert, és az ott élő csodálatos állatokat, de így testközelből látni őket, különösen nagy élmény volt. (Ezért is őrültem meg teljesen mikor először snorkelt használtam és körülöttem úsztak a halak és …. na de majd erről a következő posztban. :D )

És ha még nem lett volna elég a csodálatos látvány, ami elénk tárult, a rengeteg érdekességgel a különböző plakátokon, még a humorérzékük megmutatására is volt lehetőség. A mosdót használva ugyanis, a férfi ajtón egy búvár figura tárult elénk, a női részen pedig ő:

Összességében, Kotor egy kihagyhatatlan város a maga látnivalóival együtt. Érdemes megmászni a várat, és megtekinteni az akváriumot is. Különösen, ha valaki annyira imádja a tengeri élővilágot, mint én!

Jó tanács: Naptej és sok-sok víz mindig legyen nálatok! És tényleg enni kell egy jó szelet pizzát az óvárosban!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.