Tivati séta #Montenegró
2021. augusztus 29. írta: KittiAdventures

Elérkezett a nyaralás 2. napja, ami szintén korán keléssel indult. Reggel van, de már iszonyatosan meleg. A szálláson a klíma jó munkát végzett, hogy ne süljünk meg 11 nap alatt. :D

Montenegró területén vagy a szállásadó elintézi, vagy nekünk kell befizetnünk az idegenforgalmi adót. Ma már, ahogy tapasztaltuk, egyre gyakoribb az, hogy nekünk kell elintéznünk. Ezért vasárnap reggel nekiindultunk Tivatnak, sétáltunk egyet és megkerestük az Turista Információs irodát, ahol eltudjuk intézni a befizetést.

Tipp: Mindenképpen kérdezzünk rá a szállásadónál, ha nem mondja magától, hogy ezt az adót ő intézi-e, vagy nekünk kell befizetnünk. Ha ő fizeti benne lesz az árban, ha nem akkor ezzel külön kell kalkulálni. (Tivatban a egy éjszakára 1 euró volt fejenként az adó, Zabljakban 0,80 euró volt egy éjszaka. ) Azért is fontos, hogy ezt mindenképp kifizessük, mert ha igazoltatnak, a rendőr elkérheti és ezzel tudod bizonyítani, miért vagy az országban. Sőt, hazafelé a határon is kérhetik, hogy ezzel bizonyítsd, hogy nem csak lézengtél, hanem nyaralni voltál és itt a papír róla, hogy hol laktál. A befizetéshez a szállásadó adatai szükségesek, ezzel tudják azonosítani a dolgokat. Jó, ha 24 órán belül megvan ez a papír, de legkésőbb 48 órán belül mindenképp le kell tudni, különben büntethetnek érte. (Olvastam már olyat, hogy volt, aki nem fizette be, nem kérték sehol, így megspórolta az árát. De számos esetben olvastam olyat is, hogy a határon hazafelé elkérték, valamint volt akit már meg is büntettek érte, mert későn akarta befizetni. Szóval, mindenképp intézzük el. Mert, kérdem én, megéri kockáztatni? Nyugodtabb az ember, ha minden rendben van, és tudja, nem lehet baj. Legalább is én így gondolom, de cáfoljatok meg, ha másképp látjátok. )

Térjünk vissza Tivatba. Miután elintéztük a befizetést, ami kb 5 percig tartott, nincs más hátra, mint sétálni egyet ebben a szép kis városban. Persze, legfőképp a tengerparton, amit imádok. A strandokra már gyűlnek az emberek, pedig még csak 9 óra lesz. Nem meglepő, már folyik rólunk a víz.

Tivat egy forgalmas kis város. Rengetegen jönnek ide is nyaralni, de talán még annyira nem forgalmas, mint Budva, vagy Kotor. Viszont, nagyon jó helyen fekszik. Innen kiindulva, minden irányba elmehetünk és bejárhatjuk az országot. Számos szuper strand van a környéken, és élvezhetjük a reptérről föl- és leszálló repülőgépek látványát is. :D

A Porto Montenegróba pedig rengeteg jacht várja, hogy pislogjunk rájuk. (Leginkább azért, mert nekünk ilyen sosem lesz. :D ) A Porto Montenegró rész Tivat csillogó negyede. Ide járnak akiket golfkocsival hoznak-visznek a jachtjaiktól és itt élvezik a nyugalmat és a békét. (Példa képpen, egy 4 éjszakás nyaralás itt 2 főnek, majdnem 800ezer Ft.) Érdemes itt sétálni egyet, mert egyébként gyönyörűen kiépített szakasz, és tényleg megvan a maga varázsa. De azt tudjuk, hogy ez a luxus negyed.

Viszont, mikor már azt hisszük, hogy vége a városnak, ne forduljunk meg. A Porto Montenegró végén található egy Tengerészeti Múzeum. Sajnos, mi két év alatt nem jártunk még szerencsével és nem tudtunk bemenni, de egy valódi tengeralattjáróban sétálhatnak azok, akiknek sikerül nyitva találniuk. (Idén is megpróbáltuk, de ki volt írva, hogy a délelőtti órákban zárva, aztán meg egyáltalán nem volt nyitva, ezért úgy döntöttünk, majd jövőre újra megpróbáljuk.)

A kint „álló” tengeralattjárókat így is megtekinthetjük és körbejárhatjuk. Már csak ezért is megéri, hiszen elképesztő látványt nyújtanak.

Miután sétáltunk és fotóztunk egyet, visszatértünk a szállásunkra. Az adóbefizetésről dupla példányt kapunk, az egyiket odaadtuk a szállásadónknak, majd pihentünk egy kicsit a hüsiben. Vittünk magunkkal néhány társasjátékot, és azzal ütöttük el az időt. A Duel az egyik kedvenc kétszemélyes társasom. Pláne, miután sikerült tudományos és katonai győzelmet is aratnom! Imádom, hogy mennyire átgondoltan kell benne játszani. Figyelni kell a társunkra, hogy mire készülhet, át kell látnunk, hogy milyen kártyái vannak, nekünk mi van és mire lehet jó a következő lépés. Nagyon sok figyelmet és logikát kell hozzá megmozgatni.

Este pedig irány a strand!

Esténként szoktunk lejárni a strandra, mert akkor már nincsenek sokan. (Nem szeretjük a tömeget.) A víz meleg, kevés az ember és nyugodtan lehet fürdeni. Az első esti úticélunk a már két éve megismert Kalardovo nevű strand volt. Homokos, aprókavicsos parttal és lassan mélyülő „medencével”. :D Imádom a tenger illatát, a sósságát, és szabadnak érzem magam, mikor úszhatok benne! (És azt hittem, hogy ennél már jobb nem is lehet… de lett. Ám erről majd később! :D)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.