Montenegró - avagy piciny ország, tele csodákkal
2021. augusztus 25. írta: KittiAdventures

Nézzük ma meg, hogy mit is rejt magában az a szó, hogy Montenegró. Azt már tudjuk, hogy egy országról beszélünk. Ám azt vajon tudjuk, hogy mennyi kincset rejt magában? Nézzük, mit kell róla tudni. �

Montenegró egy nagyon pici balkáni ország. Kb 2-3 magyar megyényi területen helyezkedik el. Szóval, ha eddig azt hitted Magyarország kicsi, akkor most láthatod, hogy van még kisebb. :D Tényleg hihetetlen, hogy egy ilyen pici országban mennyi minden található. Nem csak méretében, lakosságában is kicsike, annyian sem laknak ott, mint Budapesten. Valamivel több, mint 600ezer, egész Montenegró lakossága.

A tengerparttól, a hegyvidéki tájakon át, egészen az esőerődig. Összesen 5 nemzeti park található a területén: Lovcen Nemzeti Park, Biogradska Gora, Skodrai-tó Nemzeti Park, Prokletije Nemzeti Park és a Durmitor Nemzeti Park, ahol Montenegro legmagasabb pontja is található a Bobotov Kuk, 2523 méteren. (Már megnéztük honnan lehet megmászni. Még tervezünk párszor ebbe az apró országba utazni, és megmászni a csúcsot is. De addig még gyúrni kell :D )

Montenegró is Jugoszlávia része volt régen, ő az 5. állam, mely kivált onnan. Fővárosa Podgorica, korábban pedig Cetinje töltötte be ezt a posztot.

Hivatalos pénzneme az euró, így ha oda szeretnénk utazni eurót váltva vásárolhatunk a boltokban, de nagyrészt kártyát is elfogadnak. Érdemes olyan kártyát használnunk, mely segítséget nyújthat és olcsón átváltja a forintunkat vásárláskor.

Habár euróval fizetünk, még nem tagja eme kicsi ország az Európai Úniónak, de hivatalosan tagjelölt. Épp ezért, mivel nem úniós országról beszélünk (még) a telefonjaink roaming üzemei itt nem fognak működni. Vagyis, működnek, de nagyon mélyen a zsebünkbe kellene nyúlnunk, ha a mobil internetünket szeretnénk használni, vagy éppen telefonálni.

Viszont, szuper megoldást találtak ki! Montenegróban mindenhol vásárolhatunk úgynevezett turista kártyákat. 500 és 1000 gigabájtos adatkártyát vehetünk 10/15 eurórért, melyek 15/30 napig érvényesek. Ezeket csak a turisták használhatják. Elkérik hozzá a személyigazolványunkat, vagy az útlevelünket és beregisztrálnak, majd rövid idő elteltével, míg átfut mindez a rendszeren, már használhatjuk is. A lefedettség pedig tökéletes mindenhol. Szó szerint mindenhol. Legyen szó a tó közepéről, vagy a hegyek közötti szerpentines utakról, ahol úgy érzed, már a semmi közepén vagy.

Hivatalos nyelvük a montenegrói. Ez kicsit ilyen kevert szerb, orosz. Legalább is ezt tapasztaltuk. A szerbekkel, oroszokkal, bosnyákokkal mindenhol megértették egymást. Viszont, angolul is beszélnek szinte mindenhol. Ha pedig esetleg nem, akkor marad a kézzel lábbal mutogatás. Így jártunk Njegusban is, mikor sonkát vásároltunk. :D (De erről majd később. � )

Az ételeik nagyon finomak. Étterembe ülve olcsóbban, vagy ugyanolyan áron ehetünk, mint itthon, de általában olcsóbban…. sokkal olcsóbban. Míg itthon 10ezer fölött fizettünk mindig, pedig csak ketten ültünk be, addig Montenegróban sosem fizettünk 10ezer fölött, sőt általában 5-7 ezer Forintból megvacsoráztunk úgy, hogy degeszre ettük magunkat. (Megjegyzés: Iszonyatosan finom pizzát sütnek! Nagyon finomak a pékáruik és a cevapot érdemes kipróbálni!)

Ha boltba megyünk, az árak szinte ugyanazok, vagy olcsóbbak. Nem érdemes sok dolgot felpakolni itthonról.

(A szállások pedig sokkal olcsóbbak, mint itthon. � )

Hirtelen ennyi jutott eszembe most. Mindezt a tapasztalatok és az utak során szedtem magamra. Rengeteget meséltek kint. Nagyon büszkék a kis országukra és a szépségeikre.

Ha pedig valakit még érdekel valami, kérdezzetek bátran!

U.i.: A vezetési stílusuk nagyon extravagáns. Nyitott szemmel és odafigyeléssel kell közlekedni. pl.: simán átjönnek a szembe sávba, vagy megállnak a forgalomtól elzárt helyen, mert épp boltba akarnak menni, de akár az egész sávot elfoglalják :D Egy idő után hozzászokik az ember. Ők már csak ilyenek. :D

Most pedig, hogy kicsit betekintést nyertünk az országba, jöhetnek a konkrét élmények és beszámolók. Hamarosan jelentkezem! �

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.